Unieke samenwerking CVV Sparta en GV Sportlust Enschede

15 april 2021 Reacties uitgeschakeld voor Unieke samenwerking CVV Sparta en GV Sportlust Enschede Clubnieuws admin

Een samenwerking tussen een voetbal- en een gymnastiekvereniging ligt niet direct voor de hand, maar de voetbalvereniging CVV Sparta en de Gymnastiekvereniging Sportlust Enschede hebben elkaar gevonden. Zij gaan een pilot uitvoeren gericht op de motorische ontwikkeling van kinderen in de leeftijd van 2 t/m 5 jaar. Niet in een gymzaal, maar lekker in de buitenlucht.

De pilot onder de noemer “Nijntje beweegt” bestaat uit een serie van beweeglessen waarin een kind wekelijks speelplezier heeft en tegelijkertijd alle essentiële basisvormen van bewegen leert. Het programma is ontwikkeld door de gymnastiekbond. De gezamenlijke sportbonden van hockey, volleybal, voetbal en gymnastiek willen nu, in de vorm van een pilot binnen de verschillende sporten, het aanbod uitzetten. GV Sportlust is licentiehouder en heeft reeds ervaring opgedaan met de methode. De trainers zijn opgeleid door de KNGU.

CVV Sparta voorziet reeds in het aanbod van voetbaltrainingen voor kinderen vanaf een jaar of 4 en ziet het aanbod van “Nijntje beweegt” als een potentiële aanvulling. Zij willen daarom graag meewerken aan de uitvoering van een pilot bestaande uit een programma waarin op speelse wijze alle belangrijke motorische vaardigheden aangeboden worden.

Lisa Ainsley (verenigingsmanager GV Sportlust Enschede) en Tom van Veen (verenigingsmanager CVV Sparta) hebben de voorbereidingen opgepakt. Zo werd de omheinde speeltuin op het complex van Sparta als geschikte locatie aangemerkt en zullen de benodigde materialen door GV Sportlust meegenomen worden.

Het aanbod “Nijntje beweegt” van deze pilot, bestaat uit 10 bijeenkomsten, op de woensdagmiddag van 15.30 tot 16.30 uur op de accommodatie van CVV Sparta aan de Kotkampweg 44 in Enschede.  De kosten bedragen Euro 35,-. Bij voldoende deelname start de pilot op woensdag 12 mei a.s.
Er vinden 8 bijeenkomsten voor en 2 bijeenkomsten na de zomervakantie plaats.

Voor vragen en opgave kun je mailen naar: nijntje@sportlust-enschede.nl