Bootcampen voor de jeugd bij CVV Sparta: Run met Fun | Summer Games

12 augustus 2021 Reacties uitgeschakeld voor Bootcampen voor de jeugd bij CVV Sparta: Run met Fun | Summer Games Clubnieuws admin

CVV Sparta heeft in navolging op een succesvol verloop van activiteiten in het kader van de Winter Games het initiatief genomen en gebruik gemaakt van de subsidieregeling Summer Games.

De Summer Games hebben als doel om, met extra sport- en spelactiviteiten, jongeren te motiveren in beweging te komen. Tijdens de coronapandemie krijgen jongeren vooral te horen wat er allemaal niet mag én niet kan. Daarom is het belangrijk om hen, juist nu, een positieve impuls te geven zodat ze positiever de zomermaanden door kunnen komen.

Uit onderzoek blijkt dat jongeren tijdens deze coronapandemie minder zijn gaan bewegen, 4 op de 5 beweegt zelfs te weinig. Daarnaast geeft de helft van de jongeren aan zich gespannen of zelfs gespannen te voelen.

Wat gaan ze doen?

Bij CVV Sparta staan op de zaterdag 21 en 28 augustus van 09.00 tot ca. 16.00 uur supergave bootcampsessies geprogrammeerd, met een duur van 1 uur per sessie. De sessies worden verzorgd door AWA Outdoor, evenals CVV gevestigd op Ontmoetingspark Scheurserve.

De start is ook bij AWA, maar het parcours dat wordt afgelegd is ook grotendeels en met spectaculaire hindernissen ingericht rondom de voetbalvelden van CVV Sparta. Belangrijkste factor bij de uitvoering vormt de prestatie als samenwerkend team.

Voor wie?

Conform de subsidievoorwaarden kunnen jongeren in de leeftijd van 13 tot en met 26 jaar deelnemen. En dan niet alleen leden/teams van CVV Sparta, maar ook niet-leden en jongeren uit de buurt en wijk en teams van andere sportverenigingen. In het kader van dat laatste hebben de organisatoren al contacten gelegd met het jongerenwerk van Alifa en hun partner op ontmoetingspark Schreurserve Tex Town Tigers. In totaal kunnen 200 tot 400 jongeren, afhankelijk van indeling en leeftijdscategorieën, deelnemen aan een sessie! Inschrijving van zowel meisjes- als jongensteams (max. 20 jongeren) heeft de voorkeur van de organisatoren.

De Summer Games zijn een initiatief van de Krajicek Foundation, de Johan Cruyff Foundation en Sociaal Werk Nederland om jongeren te motiveren om tijdens de zomervakantie in beweging te komen en hen hiermee een positieve impuls te geven.

Bij de organisatie van de bootcamps worden de geldende Coronavoorwaarden in acht genomen.

Op basis van een score, bepaald door de teamprestatie, wordt uiteindelijk één winnend team bepaald. Voor dit team ligt een aantrekkelijke prijs in het verschiet!

Deelname aan een bootcampsessie is gratis. Opgave voor een sessie bij CVV Sparta kan via email bij CVV Sparta ontmoetingsclustermanager@sparta-enschede.

Zoals gemeld is de organisatie een samenwerking tussen de partners CVV Sparta en AWA-outdoor op Ontmoetingspark Schreurserve en worden er in de week van 21 t/m 28 augustus ook bootcampactiviteiten georganiseerd en aangeboden aan leerlingen van het Bonhoeffer College Enschede.